donderdag 29 september 2011

21 september 2011

Sturdle ontdoet het lichaam van de zeeheks van haar hoofd en werpt de rest ervan in zee. Dan verlaat hij de grot om het touw, dat nog altijd tussen de twee rotsen hangt, te halen. Ludovic gebruikt het touw om van de nu lege houten kisten een vlot te maken, waarop de avonturiers terug naar het strand peddelen. Daar slaan ze hun kamp op en brengen de nacht door.

Dag 10 (maandag 30 maart)

Omdat Lyra en Brocéliande nog te zwak zijn om op hun benen te staan, trekken Ludovic en Sturdle hen op het vlot door ondiep water voort. Zo bereiken ze tegen het begin van de avond de plek waar zij de sirene en vismensen ontmoetten. Al snel duiken deze uit de zee op om de avonturiers te begroeten. Sturdle toont hen het hoofd van de zeeheks, waarop de vismensen de avonturiers beloven om hen de volgende dag naar het eilandje te brengen. De sirene overhandigt hen uit dank een magische werpspeer en neemt dan afscheid.

Dag 11 (dinsdag 31 maart)

De vismensen houden hun woord en duwen het vlot van de avonturiers al zwemmende voort naar het eilandje in de baai. Eenmaal daar wordt het gezelschap omsingeld door een groepje meermensen, die willen weten wat de avonturiers op hun eiland komen doen. De vismensen doen een goed woordje voor de avonturiers, en het volgende moment worden de avonturiers door de meermensen verwelkomd. De avonturiers vertellen de meermensen dat zij in naam van Calen, die bij de meermensen bekend blijkt te staan als Gorm, de god van de winter, op zoek zijn naar vier artefacten. Dit rinkelt niet onmiddellijk een belletje, maar na lang peinzen weet één der meermensen de avonturiers te vertellen dat er al sinds het begin der tijden een artefact op de bodem van de zee rust, al lijkt het in niets op de voorwerpen die de avonturiers getoond hebben. Het wordt bewaakt door een zeekat, een gevaarlijk zeeroofdier, maar de meermensen zijn bereid om de avonturiers tot aan de rand van zijn territorium te brengen.
De avonturiers besluiten enkele dagen op het eilandje te verblijven om terug op krachten te komen, alvorens op het aanbod in te gaan.

Dag 16 (zondag 5 april)

Als de avonturiers een aantal dagen later volledig zijn hersteld, begeleiden de meermensen hen naar het territorium van de zeekat, welke een oude haven blijkt te zijn. De baai is op die plek ondiep genoeg om op de bodem ervan het wrak van een oorlogsschip te onthullen.
Nadat de meermensen afscheid van hen hebben genomen, gaan de avonturiers tot actie over. Om de zeekat te lokken gooien ze stenen in het water, waarop de zeekat vrijwel onmiddellijk toehapt. Brocéliande grijpt naar de magische werpspeer en slingert deze uit alle macht naar het roofdier. In de lucht veranderd de speer in een bliksemschicht, die de zeekat volop treft. De zeekat geeft zich echter niet gemakkelijk gewonnen, en pas nadat hij Ludovic enkele rake klappen heeft hunnen uitdelen, weet Sturdle hem uiteindelijk te doden.
Na het gevecht laten de avonturiers hun vlot boven het gezonken schip drijven, terwijl Lyra het wrak doormiddel van een bezwering afzoekt naar magische aura’s. In de kapiteinshut van het schip blijkt een aantal magische aura’s, waaronder een zeer sterke, aanwezig te zijn.
Sturdle duikt naar het schipwrak en vindt in de kapiteinshut een grote, houten kist. Omdat de kist te zwaar is om ermee naar de oppervlakte te zwemmen, komt hij met lege handen terug. Doormiddel van een andere bezwering roept Lyra een schijf in het leven die haar overal volgt. Vervolgens duiken zij en Sturdle opnieuw naar het wrak. Sturdle weet de kist op de schijf te zetten, waarna beide avonturiers terug naar boven zwemmen.
De avonturiers varen op hun vlot naar een oude steiger en beklimmen het klif waartegen de steiger is gebouwd. Boven zien ze dat zich een lange weg door de achter het klif gelegen heuvelen uitstrekt.
Sturdle breekt de kist open. Behalve enkele schatten bevat deze een klein, bewerkt houten kistje. Omdat het op slot zit, geeft Sturdle er een klap op met zijn hamer, waarop spetters zuur in het rond vliegen. Het kleine kistje blijkt het derde artefact te bevatten: een zilveren bokaal.

XP
2,900 XP (725 XP per persoon)

Treasure
Javelin of lightning
500 gp
60 pp
Masterwork sap
Darkwood buckler
Potion
Wand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten