woensdag 19 september 2012

Originea: The Movie

Petra en ik hebben hier al enige lol mee gehad, dus wil ik jullie de volgende vraag niet onthouden:

Als jullie (bekende) acteurs en actrices moesten casten om de rollen van Ludovic, Lyra, Sturdle en Brocéliande te vertolken in een verfilming van hun avonturen in Originea, wie zouden jullie dan casten en waarom?

Zo is Dave Legeno, die we afgelopen zondag op de Elf Fantasy Fair hebben gezien, bijvoorbeeld in de wieg gelegd voor de rol van Balderik: kaal, gespierd, en bekend van een andere schurkenrol (zij het dat hij in die rol zélf de weerwolf is)...

5 opmerkingen:

  1. Eens kijken... Ludovic: groot, blond, beetje naief (hoewel dat er aan het afgaan is), impulsief, vrolijk en devoot = Josje van K3!

    Of nee, ook mannelijk... hmm in dat geval zou ik gaan voor Brad Pitt. Cliché ik weet het... maar steengoede acteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, die schoot me ook als eerste door het hoofd. Maar Jelmer twijfelde aan zijn vermogen om het juiste argeloze gezicht te trekken...

    En dan voor Brocéliande - blond, lichte nadruk op zenuwachtig gegiechel, anderzijds getroubleerd door haar verleden-met-stalker, zingt - hadden we gedacht aan... Nicole Kidman. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haja, dat is ook geen slechte.

      En bij brad pitt dacht ik niet aan de brad uit fightclub, of troj maar meer aan de brad uit 7 years in tibet of meet joe black.

      Verwijderen
    2. Dat is een Brad Pitt die ik bijna was vergeten door de rollen die hij tegenwoordig speelt... Maar ik geef toe: als hij zichzelf op die manier nog eens zou kunnen geven, dan zou het prima gaan!

      En Lyra en Sturdle?

      Verwijderen
    3. Oh ja, dan zou ik Lyra nog vergeten, zeg. Donkerharig, beetje koppig, op zoek naar power... Ik dacht spontaan aan Natalie Dormer, maar dan dus wel de donkere versie, zoals ze Anne Boleyn speelt in de Tudors bijvoorbeeld.

      En dan Sturdle nog...

      Verwijderen