woensdag 24 augustus 2011

16 augustus 2011

Dag 6 (vrijdag 26 maart)

Enkele dagen later vertrekken de avonturiers in zuidwestelijke richting. Tegen de middag beginnen ze de eerste veranderingen in het landschap waar te nemen, en het loopt tegen het einde van de middag wanneer ze een grazige open vlakte bereiken, die nog geen mijl verderop overgaat in een uitgestrekte zandvlakte. De avonturiers besluiten op de grasvlakte hun kamp op te slaan en de nacht door te brengen.
Tijdens de eerste wacht wordt hun slaap verstoord door een paar uitgehongerde hyena’s. Nadat de avonturiers korte metten met ze hebben gemaakt, besluit Sturdle een poging te doen om een van de hyena’s, die tijdens het gevecht dodelijk gewond het bewustzijn verloor, te temmen. Hij verzorgt haar wonden en bind haar vast, waarna hij zijn slaap hervat.
Als het de beurt is aan Brocéliande om op wacht te staan, ontwaakt de hyena uit haar bewusteloosheid en weet het dier zich los te maken. Brocéliande aarzelt geen moment, grijpt haar kruisboog en schiet, maar mist haar doelwit. Sturdle schrikt hiervan wakker en slaat de hyena nogmaals buiten westen, waarna hij haar met meer zorg vastbindt.

Dag 7 (vrijdag 27 maart)

De volgende ochtend probeert Sturdle de hyena, die voor de tweede keer uit haar bewusteloosheid is ontwaakt, met een stuk vlees te temmen. Het dier blijft echter agressief, waardoor Sturdle de hopeloosheid van zijn pogingen inziet en zich verplicht ziet het beest af te maken. Niet lang nadat hij het dier heeft begraven, vervolgen de avonturiers hun weg.
Eenmaal in de woestijn neemt de temperatuur gestaag toe, en al na enkele mijlen beginnen de avonturiers te verlangen naar een korte rustpauze op een schaduwrijke plek. Op dat moment wordt er aan de einder een oase zichtbaar, en vol goede moed begeven de avonturiers zich in die richting. Sturdle stormt snakkend naar water de oase in, maar het volgende moment lijkt hij in de ondergrond weg te zakken. Al snel wordt het hem duidelijk dat hij zich in drijfzand bevindt, en dat de oase slechts een illusie is. Ludovic werpt Sturdle een touw toe en weet hem uit het drijfzand te trekken.
Omdat er voor de avonturiers weinig anders opzit, begeven ze zich weer op weg. Enkele mijlen verder doemt er opnieuw een oase voor hen op, echter deze keer zijn de avonturiers op hun hoede. Sturdle bindt een touw om zijn middel, laat Ludovic het andere eind vasthouden en zet een stap in de oase. Deze blijkt opnieuw een illusie, en Sturdle valt in een grote kuil, op de bodem waarvan zich een groot aantal schorpioenen bevindt. Sturdle geeft Ludovic het teken om hem op te trekken, en hoewel de schorpioenen hem enige verwondingen weten toe te brengen, overleeft hij zijn ietwat roekeloze gedrag opnieuw.
Opnieuw begeven de avonturiers zich op weg, en ze zijn de uitputting nabij wanneer er tegen het vallen van de avond een derde oase in zicht komt. Deze keer is er geen sprake van illusie, en Sturdle geeft zich onmiddellijk over aan zijn behoefte naar water. Op de oever is een witte, kegelvormige tent opgezet, en wanneer Sturdle in het water springt, komt een man in exotische kledij, die later een janni blijkt te zijn, naar buiten. De man stelt zich aan de avonturiers voor als Umar, een koopman die de werelden afreist maar decennia geleden in deze wereld is gestrand.
Umar nodigt de avonturiers uit in zijn tent, en tijdens het gesprek dat hierop volgt wordt onder andere duidelijk dat de avonturiers zich op een eiland bevinden. Dan vraagt Umar of hij de avonturiers voor enkele van zijn waren kan interesseren, en stalt hij een aantal magische voorwerpen voor hen uit. De avonturiers onderhandelen met Umar en weten een paar goede overeenkomsten te sluiten.
Lyra gebruikt een bezwering die ze van Umar hebben gekocht om de magische eigenschappen van het artefact te achterhalen. Zo komt ze erachter dat de gebruiker van de staf in staat is om het element lucht naar zijn hand te zetten. Om deze macht te kunnen aanwenden is echter een ritueel vereist dat op een bepaalde plek moet worden uitgevoerd.
Tevreden over hun ontdekkingen leggen de avonturiers zich te rusten.

XP
2,100 XP (425 per persoon)

Treasure
Rock chrystal (verkocht)
Amber (verkocht)
Black pearl (verkocht)
Scroll of identify (gekocht)
Elixir of love (gekocht)
Quaal’s feather token (fan) (gekocht)
Screaming bolt (gekocht)
Potion of cure moderate wounds (gekocht)
Cloak of resistance (gekocht)